گیاه مگس خوار

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری
گیاه مگس خوار

گیاه مگس خوار

گیاه مگس خوار

زمانی که حشره ها با موهای حساس گیاه مگس خوار برخورد کنند پهنک ها مانند ورقه های  یک کتاب روی هم تا شده و حشره در آن زندانی می گردد و غده ها مایعی اسیدی ترشح می کنند که احتمالا همراه با عمل باکتریها باعث هضم حشره میشوند .

پس از 5 تا 15 روز گاهی 30 روز درهای زندان به آهستگی باز میشود ، درحالی که فقط بقایای جسد زندانی دیده می شود .

پس از هر شکار برگها شکل اولیه خود را بدست می آورند و بعد از 2 تا 3 بار استفاده قهوه ای رنگ و پژمرده شده و باید چیده شوند و به جای آنها برگهای جدیدی می روید . این گیاه اولین بار توسط A . Dalilis فرماندار کارولینای شمالی کشف شد و در نامه ای که در 24 ژانویه 1760 بهP.Gallnsan نوشته، نام Flytrapsensitive به آن داده است که این نام تا سال 1843 منتشر نشد .مقداری از این گیاه به انگلستان فرستاده شد و به باغ Vew منتقل گردید . رنگ قرمز داخل برگها با نشو و نمای گیاه آشکار می شود .هرگاه گیاه در سایه نگاهداری شود رنگ مزبور سبز باقی خواهد ماند. دقت نمایید گلهای کوچکی که در ماه خرداد در روی ساقه های طویل آن آشکار میشوند باید چیده شوند تا باعث ضعف گیاه نگردند .

شرایط نگهداری

نور

این گیاه سیار نور پسنده و حداقل به 3000 لوکس نور نیاز داره، این میزان نور معادل نوری هستش که از پنجره ی شرقی دریافت میشه، پس بهترین نور ،نور پنجره ی شرقی هستش که برگهاش رو هم نمیسوزونه! میتونید بزارید زیر چراغ مطالعه با لامپ مهتابی بافاصله ی 20 سانتی متری تا بهترین رشد رو براتون داشته باشه.3000 لوکس بالاتر با توجه به اینکه این گل باید در محفظه شیشه ای باشه ممکنه گلتون رو آبپز کنه یا برگهاش رو بسوزونه.نور زیاد و خوب بعدادها باعث سرخ شدن کف تله ها میشه.

آبیاری

گیاه مگس خوار ریشه های سیاه و کرک داری داره ریشش با گلهای دیگه فرق داره و درکل این گل به آب سنگین حساسه، به کربنات و بی کربنات ها و کلر و سدیم و غیره حساسه و زود برگها زرد و سیاه میشه! بنابراین با اب شیر آب و یا اب تصفیه کن نباید آبیاری بشه، بهترین راهش جمع کردن آب بارون یا تهیه کمی آب مقطر از داروخونه ها هستش.نیاز آبیش پایینه زیاد بالا نیست باید دائما زیر گلدونش پر از آب باشه، مثه گل نخل مرداب میمونه، اب دائم زیرش باید باشه. کمبود آب باعث زردی برگ و بسته شدن تله ها میشه.ابی که ریختید تو زیرگلدونی باید تموم بشه بعد دو روز صبر کنید و دوباره پرش کنید.

دما

گیاه مگس خوار بومی مناطق شرقی ایالات متحده هستش، و توی اون منطقه که این بابا حضور داره، نور زیاد و به خاطر قرار گرفتن در عرض های بالاتر نسبت به ایران هوا هم خنک تره، پس شد نور زیاد و دمای خنک! یکم سخت میشه این شرایط رو باهم یجا جمع کرد ولی خب حالا شده دیگه تو یه منطقه این طوریه! دمای هوا خنک باشه برای این گل بهتره، توی خونه ها انواع کولر روشنه باید یه هوایی باشه که توی تابستون احساس گرما و کلافگی خودتون نکنید.هرچی خنک تر باشه،کفه تله ها سرختر میشه.

خاک

مهمترین بخش این گل خاکش هستش، اولا این گل در طبیعت توی باتلاق هستش یا توی محیطی که پاش دائما آب هست!معمولا خاکش سیاه رنگ و هوموسی هم هستش که باید همین نکته رو در نظر داشت.این خاکها از نظر مواد ازتی فقیر هستند و همین امر باعث تکامل اونها به سمت گوشتخوار شدن شده، ازت خودشون رو از جکو جونورها میگیرن.پیت ماس خاک مناسبیه براشون ازتش پایین تره و به خاک اون منطقه نزدیک تره.میشه پیت ماس رو با ورمیکولیت یا پرلیت ریز هم ترکیب کرد، معمولا از کوکوپیت به خاطر داشتن کمی ای سی استفاده نمیشه، و پیت ماس و پرلیت ریز استفاده میکنند اونم به نسبت یک به یک .سعی خاک رو خودتون درست کنید اماده نخرید چون خاک آماده شاید توش کود هم زده باشن که ریشه ها رو میسوزونه! پیت رو جدا و پرلیت جدا تهیه و باهم ترکیب کنید.فوت کوزه گریش اینه که نباید خاک رو با آب معمولی ترکیب کنید باید حتی برای ساختش هم با آب بارون یا اب مقطر ترکیبش کنید.

رطوبت

این گل نیاز رطوبتی بلایی داره و باید اگر در مناطق خشک زندگی میکنید یا بزارید توی حیاطی که توش دارو درخت هست و چمن هست و یا اینکه بزارید داخل و روش یه لیوان شفاف یبار مصرف بکشید که رطوبت داخلش بمونه، در صورت خشکی زیاد، تله ها بسته شده و گیاه خشک میشه و وارد فاز استراحت میشه. گیاه مگس خوار بسیار رطوبت دوست است و در مناطق مثه شمال میشه بیرون باشه ولی در تهران باید داخل یه تراریوم باشه یا اینکه یه لیوان یه بار مصرف روی سرش بزارند یا اینکه بزارن قاطی بقیه گلها تا رطوبتش بره بالا، به هرحال گل رطوبت دوستیه در حد مارانتا و فیتونیا….
تعویض گلدان گیاه ونوس حشره خوار
همیشه از گلدان های کوچک متناسب با اندازه فعلی گیاه استفاده نمایید. منظور این است که گیاه دو سانتی متری خود را در گلدانی با قطر و عمق 10 سانتی متر قرار ندهید ؛ جدا از اینکه جلوه مناسبی ندارد مدت بسیار زیادی زمان خواهد برد تا ریشه در گلدان پر شود.حتی بعضی مواقع بدلیل فشرده شدن خاک امکان ادامه حیات گیاه مگس خوار ممکن نیست.تعویض گلدان – هر زمان ریشه های ونوس از ته گلدان بیرون آمد و نمایان شد ؛ زمان تعویض گلدان به یک الی دو سایز بزرگتر فرا رسیده.
آفات وبیماریهای ونوس گوشت خوار

لینک مرتبط:

باکس گل آلبومی | باکس گل حروف | دسته گل تولد

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi